След колекцията на Marni at H&M се задава нов интересен проект на шведската марка тази пролет. Fashion against AIDS е инициатива, която ще се случи за 5 пета поредна година, а София за първи път ще бъде сред домакините на лимитираната колекция. Неоспоримата кауза, която стои зад нея – а именно набиране на средства и повишаване на осведомеността за опасността от СПИН сред младите хора, е обединила креативните способности на артисти от пет континента. Пъстър бомбър с екзотични африкански украси, леггингс с принт на маори, тениски с дизайн, вдъхновен от инуитите в Гренландия – цялата колекция е истинско пиршество за сетивата. Разнообразието е допълнено и от модни аксесоари като шапки, кецове и бижута, както и от специални артикули като калъфи за iPhone, фестивални пончота, дори хамаци. Цените са повече от изкушаващи, а 25% от всички продажби на линията отиват за подпомагане на международни организации, които популяризират безопасния секс. Тази година колекцията ще бъде на пазара от 26 април, a другата седмица петима от читателите на блога ще имат възможност да спечелят аксесоар от колекцията, чрез участие в първия Giveaway на Inspiration exists.
И това не е всичко - в рамките на същата кампания е създаден микро-сайт www.fashionagainstaids.com, на който потребителите могат да качват снимки, а слоганите са “Make out for a good cause” и “Kiss for a cause”. Това е кампания, която се стреми да поставя важни въпроси и да предлага решения не чрез правила, а по един по-интересен и страстен начин. За всяка качена снимка H&M дарява по $1 на организация за борба със СПИН. 20 читатели на Inspiration exists с pre-invites ще могат да влязат на сайта между 29 март и 4 април и да споделят своя снимка – трябва само да въведете своя личен код и имейл адрес. Ако пък споделят снимката си във Facebook от бутона на сайта, техните приятели също ще получат достъп, и ще могат да разглеждат и качват снимки. За да спечелите “early bird” покана за сайта, трябва да оставите коментар тук с имейл, на който да изпратя вашия личен код, или във Facebook профила на Inspiration exists под поста и ще го получите като съобщение. Участвайте, каузата си заслужава!
Photos by www.hm.com
Exotic patterns will not pass unnoticed in the season of prints. Tribal prints have always been a major source of inspiration for designers and this year once again are poured in abundance. From African to the Indian, they decorate dresses, shorts and tops. Festival fashion combines them with denim, velvet and knitwear. Accessories with bright colored feathers and beads are finishing detail that even alone gives the needed dose of eccentricity and charm of every tribal outfit.
Outfit: Navajo printed pants, bag and blue cardi Zara, embroided T-shirt and shearling vest Mango, shoes Marni at H&M, feather and leather earrings Pop Up Shop.
Екзотичните шарки също няма да отминат незабелязани в сезона на принтовете. Племенните принтове винаги са сред основните източници за вдъхновение на дизайнерите и тази година отново ни заливат в изобилие. От африкански до индиански, те украсяват рокли, къси панталонки и топове. Фестивалната мода черпи от тях с пълни шепи и ги комбинира с деним, велур и плетива. Аксесоарите с цветни ярки пера и мъниста са завършващ детайл, който дори самостоятелно придава нужната доза ексцентричност и племенен чар на всеки аутфит.
Пролетта е най-вдъхновяващия сезон и несъмнено един от любимите на всички. Но както нетърпеливо я чакаме, за да посъблечем палта, отмотаем шалове и запокитим ботушите в дъното на гардероба, така изпадаме и в моменти на крайна безнадеждност докато измислим какво да облечем. Защото колкото и дрехи да имаме, никога не са достатъчно актуални, цветни, дръзки, за да посрещнем пролетта. Pop Up Shop ще помогне прехода към новия сезон да не бъде толкова драматичен, а забавен и игрив. Подготвили сме вълнуваща пролетна селекция от дрехи и аксесоари, в която всеки ще открие по нещо за освежаване на гардероба си. Поканили сме интересни градски субекти с безкомпромисен стил, които да ви вдъхновят. Скоро ще ви поканим и вас :)
Outfit: pants and belt River island, shearling vest Zara, sunglasses, bag and blouse Primark, lip double ring H&M, watch GShock/Hellz Bellz
Inspiration: LOVE magazine After taste issue, streetstyle pic with another lip ring.
In April Vogue Paris seems to love to tempt us with beach editorials (probably you remember the last year one feat. Natasha Poly). This year Magdalena Frackowiak dons knitwear paired with beach ready pieces in front of Lachlan Bailey’s lens, styled by fashion editor Geraldine Saglio.
Четвъртата интерпретация на тенденциите за пролетта включва две от тях – дигиталните тропически принтове и морското вдъхновение. Екзотичните симетрични принтове се очертаха като основна линия в Resort колекциите (Givenchy, Stella McCartney, etc.), а морското вдъхновение тепърва ще набира скорост и очаквам към началото на лятото да се наложи като основен тренд. Тази пола от Zara от известно време ме вълнуваше с интензивния си принт, който те отвежда сякаш в Хавай, но студеното време не оставаше въображението да се развихри. Последните топли слънчеви дни обаче ми върнаха желанието за цвят, море и пътешествия.
Outfit: tropical printed skirt and bag Zara, shirt Mango, necklace Marni at H&M,watch GShock/Hellz Bellz.
Katie Fogarty in tattoo sleeves for the latest edition of Blackbook Magazine, shot by Jason Kim and styled by Christopher Campbell.
Преди да се гмурнем с пълна сила в пролетта, нека да обобщим колекциите, тенденциите и акцентите, които се откроиха през изминалите седмици на модата за есента на тази година. Ню Йорк като цяло беше скучен, Лондон пъстър, Милано не предложи нищо впечатляващо. Повечето добри колекции обичайно бяха представени в Париж, но обичайните ми фаворити не показаха особено запомнящи се и новаторски колекции. С малки изключения. Това е моя финален топ 10 за есента, без да претендира за изчерпателност.
- Lanvin – десет години под ред Албер Елбаз няма грешна крачка и за това Lanvin е на върха. Разнообразна, женствена, силна и красива колекция.
- Jil Sander – последната колекция на Раф Саймънс бе апотеоз на постигнатото до момента, ефирен и нежен урок по конструкция и деконструкция, съчетан с деликатна женственост.
- Dries Van Noten – една от любимите ми колекции, която инкорпорира влечението на Нотен към мъжките кройки и екзотичните азиатски принтове.
- Haider Ackermann – за есента разгърна творческия си гении в пълна степен с вдъхновяваща игра с цветове и материи.
- Alexander McQueen/ Comme des garçons – Две от най-силните колекции за есента, доста концептуални и неприложими в ежедневието, но пък впечатляващи от гледна точка на дизайн, идеи и реализация.
- Peter Pilloto – цветна, пъстра, спортна, секси, определено за дамите, които не се страхуват да експериментират и да изглеждат добре.
- Balmain – харесва ми посоката, която Mr. Roustaing експлорира, а именно бохемски рок шик с много инкрустации и изпипани детайли, които наистина да осмислят високите цени на марката.
- Proenza Schouler – усещат се заемки от Balenciaga и Celine, но колекцията е стрийт, младежка и носима, за мен най-добрата, показана в Ню Йорк.
- Chloe – най-приятната от „носимите” колекции, показани в Париж.
- Miu Miu/Prada – двата лейбъла, зад които стои креативния гении на Миуча Прада, ще продължават да диктуват тенденциите и да вкарват цвят, принт и лека налудничавост в модата.
Във всички модни столици има един силно откроен тренд и това е кожата във всичките и разновидности, преобладаващо черната лицева кожа. Основната промяна във формата е затвърждаването на обемна горна част с акцент върху ръкавите. Панталонът и костюмът се завръщат с пълна сила, като Prada, Miu Miu и Louis Vuitton предлагат цветни костюми в 70-тараски принт, вероятно бъдещи фаворити на редакторите. Пеплумът продължава да бъде актуален, полите молив също. След леко отстъпление на високата талия последните сезони, тя отново се завръща, подчертана с изразителни широки колани. Пластовете също се откроиха като тенденция – поли и рокли се носят върху панталони.
Есенният сезон ще поднесе цяла палитра от тежки декорации и орнаменти по тоалетите. Бижутата са големи, впечатляващи, с много камъни и мъниста. Ярките кожи с косъм продължават да са харесвани от дизайнерите за по-екстравагантни комбинации. В Милано преобладават златните бродерии и украси на черен фон като при Dolce & Gabanna, в Лондон залагат на дигиталните принтове като при Peter Pilloto, а в Ню Йорк - на минимализъм, изчистени линии и бяло. Яката продължава да е акцент, но вече якичките на ризите отстъпват на кожите с косъм около врата, шалове (Celine) или наслояване на поло/шал с риза (Prada).
Photos by www.vogue.com.
Всеки сезон модата ни отправя на пътешествие към различни епохи – тази пролет освен магията на 50-те и pin up стайлинга е възкрасена и т. нар. Jazz Age епоха с дрехи, сякаш излезли от „Великия Гетсби”. Gucci показа впечатляващи геометрични рокли, вдъхновени от Art Deco, но моите предпочитания са за по-изчистените силуети, инспирирани от мъжкия гардероб. Златните детайли са задължителни, но ограничени до обувките, ризата и колието.
През пролетта твърде суровият фетиш тренд от зимата претърпява една по-мека трансформация в посока на по-женствени линии. Наборът около ханша или т. нар. peplum продължава да бъде много актуален, а както видяхме и за следващата есен е сред основните акценти. Особено, когато е съчетан с пола молив или е детайл при рокля по тялото с дължина около коляното. Подчертаването на талията е отново възродено и колкото по-обемен е колана, толкова по-добре. Воалетката и нейният тайнствен чар бе преоткрит от Раф Саймънс за Jil Sander и вече е сред култовите аксесоари за сезона. Тежките обици с камъни и кристали внасят финален щрих на този по-строг и женствен тренд за пролетта.
Всички списания сякаш са се наговорили да приветстват пролетта, преливащи от пастелени фотосесии. И това не е случайно – захаросаните цветове бяха хит по подиумите в Милано, а все пак Prada продължава да диктува дневния ред. Колекцията е вдъхновена от петдесетарското излъчване на pin up мацките, съчетано с блясъка на американските коли от това време. Точно тази прекалено сладникава и прекалено ретро визия ме инспирира за поредната доза пролетни тенденции с фокус върху пастелените тонове. Патешко жълто, бледо синьо и ментово зелено ще бъдат цветовете фаворити за пролетта. Плисираните поли с висока талия и дължина под коляното продължават да са на мода, а аз попаднах на разкошен техен представител в Лондон – в любимото ми бледо жълто с принт на ретро коли, почти на 100% копиран от принта на Prada (вж. Weekend inspiration London, 3та снимка е шалът на Prada от Harrods). Оскъдни топове, откриващи талията и корема допълват сладката визия за лятото, но аз предпочетох да заложа на винтидж блуза от букле в синьото, което всички бяха позабравили последните години. Котешките очила са задължителни, а съчетани с шал в косите са направо за един Chevrolet Belle Air :)
This post had to be dedicated to the upcoming Fall trend, as we saw it on almost all the catwalks of the major fashion capitals - namely, ornaments and decorations. But Dazed, as a magazine always a step forward, presented one of the most fantastic covers lately captured by the new creative director of Dior and one of the best photographers - Hedi Slimane. Rich, haunting decorations, expressed either as a heavy jewelry or as a decoration with stones and embroidery on the clothes, were often shot by streetstyle photographers during fashion weeks, so they are not something new. But surely their hour of triumph is yet to come - at Balmain young designer Olivier Roustaing offers richly decorated clothes inspired by eggs Faberge, at Lanvin Alber Elbaz also bet on a magnificently decorated cocktail dresses, Miu Miu, Prada and Louis Vuitton, which are the darlings of magazines, placed much emphasis on ornamentation too.
Balmain, Lanvin, Miu Miu, Louis Vuitton, Stella McCartney, Dazed & Confused April issue cover (Grimes in Givenchy)
Този пост трябваше да бъде посветен на предстоящия тренд за есента, който видяхме на почти всички подиуми на големите модни столици, а именно - украса и декорация. Но Dazed, като списание винаги крачка напред, изпревари с една от най-фантастичните корици напоследък, заснета от новия креативен директор на Dior и за мен един от най-добрите фотографи - Hedi Slimane. Богатите, натрапчиви украси, изразяващи се както с обемна бижута, така и с тежки декорации от камъни и бродерии върху самите дрехи, бяха забелязани от стрийтстайл фотографите по време на седмиците на модата, така че не са нещо ново. Със сигурност обаче техния звезден час предстои - при Balmain младият дизайнер Olivier Roustaing предлага богато декорирани дрехи, вдъхновени от яйцата Faberge, при Lanvin Alber Elbaz също заложи на пищно украсени коктейлни рокли, Miu Miu, Prada и Louis Vuitton, които са любимци на списанията, поставят много силен акцент върху орнаментите.
Photos by www.style.com, www.dazeddigital.com
As I flew back to Sofia absorbing every picture and word of the last issue of LOVE magazine, I strengthened my inner conviction that fashion is primarily entertainment and fun. The last few seasons, especially Spring 2012 shows have drawn fashion away from the universal concepts of beauty, as if to establish and impose a new aesthetic attitude and a new look at modernity. You know, a few years ago the whole fashion focus was shifted on the so-called "investment pieces" - clothes and accessories with classic style made of high quality natural materials and therefore with a value of an investment nature. But after so much pragmatism where does the magic of fashion go?
Unlike other arts fashion must unstoppably create new and new images, and then destroy them, imposing their antipodes in a continual process of creation and denial. The new season is the antithesis of everything too measured, too neat and too boring seen in recent years. In other words, as sung in a favorite song of Depeche "Enough is never enough" - this spring will be much of everything: lots of flowers, candied many pastel colors, prints, retro, pin up, ladylike, manrepellent, sports, marine inspiration ... seasoned with many accessories. One thing is certain - boredom is out of fashion.
A review of the spring trends begins with layering of flowers. Flower prints have become a hit at the end of winter, drawing inspiration from the Resort collections. The combination of a flower printed blazer or shirt with similar printed trousers is a bold, but modern mix today. My interpretation of the layering of flower details is a shirt with an intense flower print on a pencil skirt with spectacular flower lace, decorated with the most covetted Spring necklace from Marni's collection for H&M.
Unlike other arts fashion must unstoppably create new and new images, and then destroy them, imposing their antipodes in a continual process of creation and denial. The new season is the antithesis of everything too measured, too neat and too boring seen in recent years. In other words, as sung in a favorite song of Depeche "Enough is never enough" - this spring will be much of everything: lots of flowers, candied many pastel colors, prints, retro, pin up, ladylike, manrepellent, sports, marine inspiration ... seasoned with many accessories. One thing is certain - boredom is out of fashion.
A review of the spring trends begins with layering of flowers. Flower prints have become a hit at the end of winter, drawing inspiration from the Resort collections. The combination of a flower printed blazer or shirt with similar printed trousers is a bold, but modern mix today. My interpretation of the layering of flower details is a shirt with an intense flower print on a pencil skirt with spectacular flower lace, decorated with the most covetted Spring necklace from Marni's collection for H&M.
Докато летях в самолета обратно към София попивайки всеки кадър и дума от последния брой на списание LOVE, затвърдих една моя вътрешна убеденост, че модата е преди всичко забавление. Последните няколко сезона и особено показаното за пролетта на 2012 г. отдалечиха модата от всеобщите представи за красиво, сякаш за да утвърдят и наложат една нова естетическа нагласа и нов поглед към модерността. Знаете, преди няколко години целият фокус на модата бе изместен върху т. нар. „investment pieces” – дрехи и аксесоари с класическа кройка, изработени от висококачествени естествени материи и съответно със стойност с характер на инвестиция. Но след толкова сметки и прагматизъм къде отива магията на модата?
За разлика от другите изкуства модата постоянно трябва да създава нови и нови образи, след което да ги разрушава и да наложи техните антиподи, в един неспирен процес на създаване и отричане. Новият сезон е антипод на всичко прекалено премерено, прекалено изпипано и прекалено скучно от последните години. Или с други думи, както се пее в една любима песен на Depeche „Достатъчно никога не е достатъчно” – тази пролет ще има от всичко по много: много цветя, много захаросани пастелени тонове, много принтове, много ретро, много pin up, много lady, много manrepellent clothes, много спорт, много морско вдъхновение, подправени с …много аксесоари. Едно е сигурно – скуката не е на мода.
Прегледът на тенденциите за пролетта започваме с цветята и тяхното наслагване. Цветните принтове се наложиха като хитови още в края на зимата, черпейки вдъхновение от Resort колекциите. Комбинирането на сако или риза в цветен принт с шарен панталон е смело, дори немислимо до скоро, но супер актуално в момента. Моята интерпретация на наслагването на цветни детайли е на риза с интензивен цветен принт върху пола молив с ефектна дантела на цветя, декорирани с най-пролетното колие от колекцията на Marni за H&M.
Друг много силен тренд от Париж, който влиза в унисон с обема при ръкавите, са преувеличено големите връхни дрехи, особено палта. Като цяло силуетът на есента на 2012 г. е със силен обем в горната част, независимо дали е постигнат по-деликатно с подсилени ръкави или с oversized coat. Формите са изчистени,минималистични, обикновено без пристягане в талията, като няколко сходни предложения в синьо (Celine, Lanvin..), го превръщат в хитов цвят при обемните палта.
In Paris, almost all designers showed collections with clear accent on sleeves. Somewhere I've read that the focus is on the shoulders and there are some collections with futuristic element that put an accent on bold shoulders. Still the main change in shape, sculpture and cut of the clothesfor the Fall season is the addition of volume at the sleeves.
В Париж почти всички дизайнери показаха колекции с ярък акцент върху ръкавите. Някъде прочетох, че акцентът е върху раменете и наистина в някои колекции с футуристичен елемент се наблюдават трапецовидни ярко изразени рамене. Като цяло основната промяна във формата, скулптурата и кройката на дрехите е при добавянето на обем при ръкавите.
Предполагам, който от вас следи блога ми редовно, знае, че Marni е сред любимите ми марки много преди колаборацията с H&M. Лудите принтове, ярките цветове, цялата еклектичност и жизнерадостност около сравнително младия италиански бранд са ми страшно присърце. Още повече ме спечелиха с факта, че Marni е един от малкото лейбъли с изцяло семейна структура на управление и независимост при избора на форми, материи, цветове. Кожата е сред най-ценните преимущества на фирмата, а нестандартните начини на обработването и и шантавите комбинации, в който Consuelo Castignioni винаги я поставя, се превръщат в запазена марка.
Когато създадох Inspiration Exists българският пазар беше толкова ограничен, че и в най-смелите мечти не съм си представяла за подобно развитие само две години по-късно. Да присъствам на откриването на първия магазин на H&M и то в първия ден на Marni, подправено с емоцията по споделянето на преживяването с приятелките ми, е със сигурност един от най-хубавите ми шопинг моменти. Имах късмет да реализам на 101% моя шопинг план, след като се сдобих с обувките, чорапите, както и със страхотното пролетно колие плюс обиците, които са наистина впечатляващи. Коприненият шал на точки бе специален комплимент към гостите на партито в любимия цвят за сезона. Идващата седмица ще ви покажа няколко аутфита с новите придобивки, с които ще интродуцирам началото на новия сезон и най-приятните трендове за пролетта.
Photos by www.style.com
Не мога да си представя по приятен подарък за 8 март от страхотното VIP парти по случай откриването на първия магазин на шведския гигант у нас. Още повече, че съвпадна със световната премиера на колаборацията с италианския бранд Marni, на който съм голям фен. В двуетажния магазин на площ 2400 кв.м. в THE MALL в София усетих същото вълнение, както в магазините на H&M в Париж, Милано или Солун. На тукашната селекция и присъствието на H&M Trend и Divided могат да завидят дори някои от магазините на марката в големите европейски столици. Като повечето колаборации и тази с Marni събуди голям интерес и противоречиви мнения, защото определено Marni не е за всеки вкус. Аз останах приятно очарована от показаното и най-вече от аксесоарите - очаквайте скоро пост с ценните придобивки от колекцията :)
Скъпи, дами, честит осми март! Не спирайте да търсите красотата в малките неща, да бъдете смели и отворени към модните приумици, да се глезите по малко и да спортувате повече :)
От Лондон се върнах с цял куп дрешки в бонбонените цветове на предстоящия сезон, които бяха завзели витрините.Панталонът ми е един от фаворитите в любим тропически принт и толкова зареждаща комбинация от цветове, че те отвежда на брега на морето. Часовникът пък ми е най-ценното попадение от магазина на GShock на Bricklane - последна бройка от колаборацията с американската стрийтстайл марка Hellz Bellz.
Outfit: tropical print pants River island, blouse H&M, necklace Zara, ring and bag Primark, watch Baby G/Hellz Bellz limitted edition.
Inspiration: Magdalena Frackowiak shooted by Sharif Hamza for the February edition of Vogue Japan, styled by Giovanna Battaglia (www.fashiongonerogue.com)
След 4 дни и 3 нощи, над 70 км. пеша и 150 км. с метро, след обиколка на Cadmen market, Portobello Road и Bricklane, след няколко тигела по Oxford и Regent, Лондон ми е близък, познат и любим. Град, в който с удоволствие бих се връщала пак и пак :)
1) KARYUKAI е колекцията, която моят приятел и блогър Иво от One2Ten, представи официално днес. Тези от вас, които следят блога му, няма как да не са забелязали, че Иво е перфекционист в нещата, които прави и никога не се задоволява с обикновеното и посредственото. Силно повлияна от японската стилистика, колекцията носи наименованието на елегантния и изтънчен свят, от който гейшите са част. Изчистени линии, ярки цветни акценти и флорални принтове ни отнасят сякаш в японските градини под цъфналите вишни. Успех на Иво в пътя, който е поел и голям респект от мен за смелостта да преследва мечтите си и да ги превръща в цели.
2) London baby – за няколко дни ще отсъствам от блог пространството, но причината е повече от приятна . Градът, в който никога не съм била, но винаги съм чувствала особено близък, ме зове. Както и цял списък с магазини и забележителности :)
3) B’day – обичам Март, защото го свързвам с началото на промяната. Вероятно защото имам рожден ден още в самото му начало, вероятно защото пролетта настъпва, вероятно защото денят пораства и птичките започват да пеят. ..Просто го обичам този месец и това е :)
4) Marni for H&M/08.03.2012 – още една причина месецът да е по-специален. Дългоочакваната колаборация ще бъде в магазините за женския празник, а в Софийския H&M на откриването му, два дни по-късно.
5) H&M opening/10.03.2012, 11h, The Mall – чакането свърши, шведската верига е най-накрая на българския пазар, което ме радва почти колкото влизането в ЕС. Е, ще се изгуби романтиката на пътуванията из други европейски градове с цел „да овършеем” H&M, но пък е друго чувството да им се насладим на родна почва. Първите петима фенове на марката, застъпили от рано пред магазина, ще получат карти-ваучери за пазаруване на стойност 200лв., следващите 300 – за по 20лв., апрез целия ден на 10-и всички ще могат да се възползват и от празничните предложения на подбрани дрехи от пролетната колекция на повече от специални цени.
6) Paris fashion week – Парижката седмица на модата набира скорост и предстоят най-интересните ревюта за следващия сезон.
7) Designer shuffles – напускането на Раф Саймънс от Jil Sander и преместването му в Dior постави само началото на няколко много интересни дизайнерски преобразувания, които дават много силен тласък за следващия сезон.
8) Tropical – тропическите мотиви ще внесат нужната доза екзотика тази пролет, вдъхновението може да бъде търсено както в трайбъл стайлинга, така и в наслагването на принтове.
9) Favorite blog site this month - http://12mag.net/, 12 е български сайт за мода, стил и живот, който „обича да говори със и за интересните хора, да ходи на приятните места и да показва добрите продукти”. А аз обичам да го чета, всеки ден. Проектът „Мартеници с кауза” е една от най-смислените и красиви инициативи напоследък, повече вижте тук.
10) Hello Spring/20.03.2012, 07:14h – ето я и пролетта, не се съмнявайте, че ще дойде, колкото и безумно дълга, снежна и студена да изглежда тази зима.